Napi Fitt Konyha

Napi Fitt Konyha

Vegán húsvéti sonka recept, ami nekem bevált!

Tippekkel és trükkökkel, amit jól csináltam, és amit először elrontottam:)

2019. március 31. - Napi Fitt Konyha

nevtelen_terv.png

 

A recept
Hozzávalók:
Másfél bögre szejtán
3 ek étkezési élesztőpor
1/2 csésze konzervbab (inkább fehér)
1 csésze víz
1/2 tk folyékony füst
2 ek szójaszósz
1/2 ek balzsam / fehérbor / almaecet
1 ek olaj
2 tk sertés fűszerkeverék

A sztori:
Nem eszek húst, de a húsvéti sonkázós, tormázós hangulatot imádom. Először arra gondoltam, veszek valahol egy gabona gömbőcöt, és kész, aztán ahogy keresgélni kezdtem a neten, honnan is vegyem, szembe jött pár DIY recept, így hát fordult a gondolatom.

Így készítettem:
A folyékony anyagokat összeöntöttem (víz, füst, szójaszósz, olaj, ecet)
A babot botmixerrel pépesítettem
A szejtánt elkevertem az élesztővel és a fűszerkeverékkel - majd egybekevertem őket
Egy jó tenyérnyi gömbőcöt kaptam, amit alufóliába tekertem, majd a két végét szaloncukorszerűen zártam
A batyut egy nagyobb fém szűrőbe helyeztem
Egy edénybe olyan fél ujjnyi vizet forraltam, és belehelyeztem a szűrőt
A cél az, hogy a sonka gőzölődjön, ne főjön, szóval miután ellenőriztem, hogy a gömbinek csak az aljához ér a víz ment az edényre a fedő, és az emlékeztető negyed óránként. Mert a vizet figyelni kell, mert hamar elpárolog!
A teljes gőzölési idő másfél óra volt. (a végére igazán finom illattal)
A gőzölés után aluból ki, tepsire sütőpapír, rá a gömbi. A sonkámat megkenegettem olajjal, és 20percre 230fokos sütőbe tettem
Miután szépen kérget kapott, nem volt más hátra, mint kivárni, hogy kihűljön, egy kis barka a tavasz jegyében, és készült is a sztárfotó

Na és a tippek!
Csináltam egy változatot füstölt tofuval, gondoltam kispórolom a folyékony füstöt:P Nem vált be, valahogy pempős lett, és kellett volna az a plusz füstös íz
A tofus gondolatnál a fűszerekre költöttem inkább, vettem fokhagymaport, tubusos vöröshagymakrémet, szárított rozmaringot, koriandert, majoránnát, kellett ugye a fűszerpaprika is, majd mikor a tofumentes változathoz vettem a babot, megakadt a szemem a sertés fűszerkeveréken, amiben ugyanezek voltak 200Ft-ért, és tökéletesen működik. Uppsz:)
A bab.. Tökéletes a Kidney vörös is, csak nem tudod annyira pépesíteni, hogy kicsi rózsaszín pöttyök ne legyenek a sonkádba.
A csomagolás gőzöléshez - mivel az első változatnál nem volt alum itthon, sütőpapírba csomagoltam, ami leázott róla, pff, bosszantó, szóval ellenőrizd, van e készleten:)
Nu és a pácolás... sütés helyett lehetett volna babéros fűszeres lében pácolni 3-4napot, akkor oda került volna a füst is, de ez nem az én világom, ezt a 90+20percet is nehezen bírtam:) de ha jól leszel idővel, biztosan ad hozzá
És a végeredmény: ❤️tormához, mustárhoz nagyon illik
Egynemű, talán látszik is a képen, szóval nem az a sonkasztájl, mint húsevő koromban, de nagyon finom, jól szelhető és ínycsiklandozó illatú
Szóval büszkeség! Ja, és a búzasikér és a bab miatt a fehérjetartalma is ott van!
Ha elkészítetted, küldj fotót milyen lett, vagy ha saját, jól bevált recepted van, arra is vevő vagyok!
És ugye ha tetszett a recept, hasonló jóságokért kövesd a Napi Fitt Konyhat, na meg hát, hogy osztani ér!

A bejegyzés trackback címe:

https://napifittkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr5314729333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clemens 2019.04.01. 17:10:17

Összefutott a nyál a számban, ja nem...
Ha nem szereted a húst miért akarsz hús ízű pempőt enni?
A húst nem bírod, de bezzeg a folyékony füst az döfi!
Tized ennyi munkával egy tisztességes babfőzelék, oszt kész a Húsvét.

Lesi_the_Globetrotter 2019.04.02. 21:00:41

Tőlem aztán bárki lehet olyan idióta, hogy akár fényen is élhet. De sonkának nevezni ezt a szörnyszülöttet....#azosztigen

várom a levelet 2019.04.03. 09:13:30

felőlem bárki eheti,de ne nevezze sonkának.a sonka a disznó egyik alkatrésze,bár más állatból is csinálják.de én inkább ennék egy szelet zsíros kenyeret.de ha nem akarok húst,bár akarok,akkor tojást.szóval húsvétra egy füstölt csülök,puhára főzve,de mivel több nap,mint kolbász,rántott hús,zöldséges csirke.salátákkal.

zdyzs 2019.04.03. 09:49:36

@clemens: Én is azokhoz szeretnék csatlakozni akik nem értik miért akar hús-szerű pótlékot enni az aki vega. Indiában élve még kevésbé lehet érteni. Akinek kell a hús az egyen, akinek meg nem, az ne próbálja becsapni magát mindenféle pótlékkal. Az indiai vegák nem is értik, amikor pl. egy szója készítményt úgy akarnak nekik eladni, hogy "húspótló". Azért vegetáriánusok, mert nem akarnak húst enni. Húspótlót se.
süti beállítások módosítása