Napi Fitt Konyha

Napi Fitt Konyha

Hogyan készíts pesto-t házilag? 3. PESTO ROSSO - a paradicsom pesto!

2016. augusztus 22. - Napi Fitt Konyha

100g pesto rosso: 226kcal; 4,61g fehérje; 2,04g szénhidrát; 13,37g zsír✔ 

5 perc elkészítés✔

Kapni az üzletekben a pesto rosso változatát, ami pirosas, illatra savanykás, kencének, tésztához nagyon finom.

Fő alapanyaga a paradicsom, abból is a szárított változat.

Ha hozzá tudsz jutni aszalt paradicsomhoz, (a legtöbb hiperben kapható, de pl.nagyobb piacokon is) ne készen vedd a pestodat, készítsd el házilag, simán üti a bolti változatot! Sőt, ha igazán szuper vagy, aszald a paradicsomot is magad! Nyáron ez a zöldség úgyis szuper áron kapható, és az aszalás mikéntjéért sem kell messzire menned. Napon vagy sütőben: Így készül a tökéletes aszalt paradicsom!

 

Paradicsom pesto 

 

Hozzávalók (~4adag pestohoz)

200g aszalt paradicsom

1db friss paradicsom, leve nélkül

1 marék (~30g) pirított sótlan tökmag

~30ml olívaolaj

2 gerezd fokhagyma

5 szem feketebors

 1 ek balzsamecet

 

Elkészítés:

  • Aszalt paradicsom kétféleképp lehet nálad. Vagy a száraz változat, vagy az olajban elrakott. Utóbbi esetben semmi dolgod, a hozzávalókat aprítóba helyezed, és indulhat a móka. 
  • Ha az aszalt paradicsomod nem olajban eltett, és nem is finom puha, hanem törésre hajlamos, nagyon száraz érintésű, egy éjszakára altasd olívaolajban, hogy puhuljon kissé.
  • Pirítsd meg a tökmagot. Úgy általában, az olajos magvaknak nagyon jót tesz egy kis szárazon pirítás. Extra aroma kis extra finom illattal a konyhádban.
  • Pakold az összetevőket az aprítóba, három dologra figyelj! 
    • Mivel az aszalványod amúgy is sós, a pestod többet már nem igényel! Tökmagból is a natúr változatot használd!
    • A friss paradicsomból, mielőtt az aprítóba teszed, kanalazd ki a lédús belsejét, arra nincs most szükség.
    • Az olívaolaj. Aszalt paradicsom függő, mennyit vesz fel, mennyit igényel. A 30ml kiindulási pont, úgyis látod, hol állj le. Inkább többször adagold.
  • Igazából ennyi. Én nem aprítottam pépig az összetevőket, csípem a robusztusabb darabokat a pestoban, de ez persze szubjektív.
  • Naná hogy fincsi kemény sajttal bolondítható, de ha elhagyod, is kiváló ételt kapsz.
  • Ha a tetejére olívaolajat locsolsz, hogy a pesto tetejét szépen elfedje, hetekig tárolható.

 

Milyen az íze:  

Bajban vagyok, mert nem olvastam át, az előző két pestomra miket is írtam, de az tuti, hogy most nálam ez a személyes kedvenc. Mondjuk tervezek még rukkolából egy változatot, de addig is itt az aranyérmes!

Nagyon intenzív, nagyon paradicsomos, kis adagokban is. Kicsit hagyd, hogy egybeérjen, az összetevők annyira jó barátok, hogy minden mindennel harmonizál, összesimul. A paradicsom - tökmag párosítás nálam amúgy is toplistás, és amiről eddig nem beszéltem, az 1 ek balzsamecet, ami lágyan, savanykásan átfonja a kencét... igen, eléggé éhes vagyok. :) A bolti pesto rosso-tól kicsit távol eső, színesebb, ízesebb pesto a miénk.

 

Miért is jó ez nekünk?

✔ Azt hiszem, a bazsalikom pestonál is kiírtam már, de itt is érvényes: gyönyörű.

✔  Öt perces recept, tényleg!

✔ Házilag

✔ Olívaolajjal a tetején hetekig tárolható

✔ Főzz ki mellé egy durum pennét, használd csirkehúsra pácként, vagy mártogass belé zöldségeket, tortillát, szuper kreatív!

✔ Minden eleme tiszta egészség!

✔ Glutén és laktóz mentes, vegán gyönyörűség

✔ Az ára pedig: Kicsit vakarom a fejem, mert nálam az aszalt paradicsom ajándékba érkezett, illetve ha magad aszalod a zöldséget, sokkal kellemesebb az árkategória, de akkor is, ha piacról, kimérve szerzed az aszalványod. Én  lestem kicsit a netről, a legdurvább esetet nézve: az aszalt paradicsom ára 100g-onként így: 289ft, receptemben ez 578ft. A natúr tökmag 50g-os kiszerelésben160ft, ebből már csemegézéshez is jut egy kis extra, az olívaolajra, mint a bazsalikom pestonál is, itt is 110ft-ot veszek, 1db közepes paradicsom most augusztusban kb.40ft ha lehet, fokhagyma, bors, balzsamecet, együtt mondjuk 50ft. Úgy gondolom szépen bőven számoltam most is. Az ár pedig összesen: 938ft, ami a paradicsom saját szárításával drasztikusan csökken, és amit én négyszerre ettem meg.

Szóval hajrá, és 

Jó étvágyat!

További videókat itt találsz: https://www.youtube.com/c/NapiFittKonyha

A bejegyzés trackback címe:

https://napifittkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr3311356786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2019.06.01. 20:24:18

Elmondani nem tudom mennyire boldog vagyok,hogy megtaláltam ezt a receptet, nagyon szeretjük a petstot itthon, gazi rajongók vagyunk. www.ujsagomat.hu/lidl/regionalis-akciok-csutortoktol-30-05-2019/ az alapanyagokat megnéztem,hogy hol érdemes megvenni, mindig így sporolok
süti beállítások módosítása