Napi Fitt Konyha

Napi Fitt Konyha

Kókuszos zabkeksz - videórecept

2016. április 06. - Napi Fitt Konyha

 1db kókuszos zabkeksz: 119,1kcal; 2g fehérje; 13,3g szénhidrát; 7,7g zsír✔  

10 perc összeállítás + 30 perc sütés ✔

Hozzávalók:

2 csésze (250g) zabliszt (darált zabpehely)

2 csésze (200g) kókuszreszelék

1 csésze (200g) mazsola

1/2 csésze (130g) olvasztott kókuszzsír 

1/2 csésze (150g) xilit

1 tábla (100g) étcsokoládé

2 db tojás

1 teáskanál vanília aroma

1/2 teáskanál sütőpor

1/4 teáskanál só

Elkészítés:

  • A tojásokat keverd el az édesítővel
  • Keverd bele a többi hozzávalót
  • Formázz a masszából tallérokat, helyezd sütőpapírral bélelt tepsibe
  • 180fokon nekem kb.fél óra alatt sültek meg. A végeredmény belül még éppen puha, kívül ropogós zabkeksz. A sütési idő és hőfok persze nem szentírás, a második adagnál sietnem kellett, az turbófokozaton gyorsan-gyorsan készült, az belül lágyabb, de szintén nagyon finom lett.
  • Nyugodtan kísérletezz! A mazsola lehet aszalt sárgabarack, a zabliszt egy része zabpehely, stb.
  • A mazsinál és a kókuszreszeléknél is figyelj, hogy ne legyenek kénezettek, vegyszerrel kezeltek. Árban nincs különbség, légy szemfüles vásárláskor!
  • Ami szerintem fontos, hogy a csoki legyen magas kakaótartalmú, ezen ne spórolj, ízorgia ráharapni egy finoman étcsokis falatra.
  • Én sose veszek zablisztet, a zabpelyhet darálom le kávédarálón, költséghatékony D.I.Y.megoldás. 
  • A másik apró praktika, amit elkövettem a sütinél, hogy a kókuszreszelék 2x felhasznált. Előbb kókusztejet készítettem (itt), majd a visszamaradt reszeléket kevertem a masszához. Jobb helyre nem is kerülhetett volna.;)
  • A kókuszzsírral is eljárhatsz ilyen módon, a kókusztej készítésekor megdermedt zsírt is beledolozhatod a sütibe, én is így tettem, bár nagy volt a csábítás, hogy inkább magamra kenjem. Ezúton is Éljen a kókuszzsír!

Milyen az íze: 

Kókuszos, édes, csokis, mazsolás, fincsiiii!!! - igazi piknikre vivős, barátokkal nasizós finomság

Miért is jó ez nekünk?

✔Kreatívan variálható

✔Felhasználható vele a kókusztejből visszamaradt reszelék és zsiradék

✔Gyorsan elkészíthető

✔Laktató

✔Egészségesen finom

✔ Az ára pedig: Fél csomag zabpehellyel dolgoztam, ez 100Ft. 1 csomag mazsola 220ft, a kókuszreszelék 270ft, kókuszzsír kb.150ft, a xilit 220ft, 2 tojás 70ft, étcsoki 290ft, sütőpor, vanília, só együtt mondjuk 30ft. Összesen: 1350ft, ebből nekem 40db jóképű zabkekszem lett, így darabja 33,75ft.

Jó étvágyat! :)

További videókat itt találsz: https://www.youtube.com/channel/UCSt8fcCwjY3w-Du9L-IIcSA

A bejegyzés trackback címe:

https://napifittkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr988556358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása