Napi Fitt Konyha

Napi Fitt Konyha

Csináld magad: Zabtej - video recept

2016. február 21. - Napi Fitt Konyha

1dl zabtej: 21kcal (0,3g fehérje; 4,5g szénhidrát; 0,1g zsír)  ✔

10perc+1óra pihentetés  

Hozzávalók:

3ek zabpehely

1/2l forró víz

egy csipet só

3tk méz, vagy édesítő 

Elkészítés:

  • Pirítsd le a zabpelyhet szárazon. Olyan 3perc után nagyon hirtelen kap színt, én az első kört rendesen meg is pörköltem, mehetett a kukába.
  • Öntsd fel forró vízzel. Igazából a mennyiséget ki kell kísérletezni, kinek kinek ízlése szerint. A fél liternyivel közepesen sűrű tejet kapsz, még nem "nyúlós", de már testes. A vízzel hagyd állni egy órát. Ez persze lehet több is, de ennyi idő alatt bőven megszívják magukat a zabszemek.
  • Turmixold össze. Az ázott zabot szépen elviszi a gyengébb motoros turmixgép is, és kb.2perc mixelés elég.
  • Szűrd át. Én először ellustultam a textilen való átszűrést, de az átlag szűrő átengedi a zabpépet. Ez később leülepedik, nem az igazi. Ha rám hallgatsz, nem spórolod le a textilt. Olvastam, a célra harisnya is jó. akár.
  • Ízesítsd. A gabonatejeknek kifejezetten jót tesz a só, illetve én édesítem is őket. Persze diétafüggő, ki mivel, xilittel is próbáltam és finom, de a méztől azért plusz bársonyosságot kap az ital.
  • A zabtej szerintem másnap az igazi, mikorra szépen összeérik. Hűtve 3-4napig fogyasztható, a zabpép pedig mehet a müzlihez. Nálam ma banánnal, mazsolával, natúr joghurttal.

Milyen az íze: 

Finom, tényleg!  Az eddig próbált gabonatejek közül nekem ez a kedvencem. Nem tolakodó, nem "zöld"ízű. Mondjuk aki a tehéntejet keresi benne, csalódni fog.

Miért is jó ez nekünk?

Kiváló magnézium forrás, regenerálja az idegeket. Laktózmentes, gazdag B és E-vitaminokban, vasat, káliumot, kalciumot és foszfort is jócskán tartalmaz, mindezt magas rosttartalommal és koleszterin nélkül.

✔ Amit még el tudok mondani róla, hogy több órára teltségérzetet ad, illetve, hogy ez a fél liternyi tej max.50Ft-ba került.

Még több receptért iratkozz fel a Youtube csatornára! 

https://www.youtube.com/channel/UCSt8fcCwjY3w-Du9L-IIcSA

A bejegyzés trackback címe:

https://napifittkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr98398982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása