Napi Fitt Konyha

Napi Fitt Konyha

Hogyan készíts pesto-t házilag? 2. BAZSALIKOM PESTO - stop motion video recept

2016. július 15. - Napi Fitt Konyha

1 adag bazsalikom pesto: 207kcal; 4,25g fehérje; 5,99g szénhidrát; 39,31g zsír✔ 

5 perc elkészítés✔

 

A PESTO, a fűszeres illatú, ellenállhatatlan, friss bazsalikomból készült változat van terítéken. 

Az én konyhámban robusztusabb, mozsár helyett aprítóban őrölt, kesus. Simán veri a boltit.

Mivel most a videót a zenéhez készítettem, (már egy ideje nagyon akartam ezt a jó kis ütemes zenét egy videómban) a recept háttérben maradt, inkább a dinamika volt hangsúlyos, de hát nincs itt gond, jöjjön az elkészítés, most.

 

Bazsalikom pesto

 

Hozzávalók (~2adag pestohoz)

 

2 marék friss bazsalikom

1 marék (~20g) kesudió

~30ml olívaolaj

2 gerezd fokhagyma

kevés (~25g) reszelt parmezán

5 szem feketebors

2 csipet só

 

Elkészítés:

  • Vegyél két marék bazsalikomot, mosd meg alaposan. Én egy cserepes növényt vettem, amit azon nyomban megkopasztottam, kb.két maroknyi friss levelet adott. (a szárat azóta bőszen öntözgetem, hátha újra nő alapon, már van is van rajta egy-két kis levélkezdemény, úgyhogy bíztató)
  • Ha autentikus szeretnél lenni, mozsárban törd meg, úgy olvastam, úgy maradnak meg leginkább az ízek. Én inkább mindent bepakoltam az aprítóba:)
  • A kesudió. Az eredeti pesto fenyőmaggal készül, az igazság az, hogy utánakérdeztem a Lehelen, és aranyáron mérik. Mivel a kesudió úgyis jó cimborám, árban is elérhetőbb és ízben szépen harmonizál a bazsalikommal, én ezzel dolgoztam. Néztem a Lidl által kínált pestot, az is kesudiót tartalmaz, szóval gond egy szál se.
  • A parmezán. A vegán változatban egyszerűen nincs, briliáns így is.
  • Mivel viszonylag drága, más, kemény sajttal kiváltható (no most sok gourmet felszisszen), bár, mivel úgyis kevés mennyiséget igényel, tejterméket fogyasztóknak érdemes beleinvesztálni. 
  • Tehát pakold az aprítóba a bazsalikomot, a kesut, a feketeborsot, sózd meg, jöhet a fokhagyma, opcionálisan a sajt, locsolj rá olívaolajat.
  • Két tipp: én szeretem, ahogy a kesudiót külön is kiérezni az ételben, úgyhogy robusztusra töröm, ha egyneműbbre szeretnéd a pesto-d, kezdd azzal a készítését, hogy kicsit átaprítod a magot.
  • A másik tipp, hogy lassan adagold az olívát, nézd meg, mennyit vesz fel, locsolj utána, ha "száraznak" érzed. Nálam a leírt arány amúgy se szentírás, inkább csak viszonyítási pont mindig:)
  • Ha lágyítani szeretnéd, natúr joghurttal megteheted, bár szerintem így, nagyon zölden a legjobb.
  • Ha többet készítesz, a tetejére önts olajat, ezzel tartósítod, hűtőben tárolva így sokáig eláll.

 

Milyen az íze:  

 

Úgy is kezdtem a szöveget, hogy simán veri a boltit. Ami nem is meglepő. Sokkal intenzívebb, bazsalikomosabb. Telitalálat.

 

Miért is jó ez nekünk?

✔ Gyönyörű.

✔ Mikor készíted, mikor eszed fűszeres bazsalikom illat járja át a helységet, már ezért az elképesztő illatért megéri. 

✔ Nyers zöldségek, olajos mag, olívaolaj. Zseni.

✔ Hagyd el a sajtot, máris laktózmentes a szuperételed!

✔ Gluténmentes és házilag elkészíthető

✔ Öt perc alatt

✔ Olívaolajjal a tetején hetekig tárolható

✔ A hozzávalók kreatívan variálhatók! 

✔ Az ára pedig: A cserepes bazsalikomot 350ft-ért vettem, remélem újra hajt, és akkor a kövi adagból ez az összeg elhagyható:). Az olívaolajból még a petrezselyem pesto készítéshez vásároltam 500g-ot 1100-ért, ebből max.fél dl-t használtam fel, ez 110Ft. Ha nem használsz sajtot, mehetünk tovább. A parmezán kilója olyan 6500ft, ebből nekem 25g kell, számológép elő, szóval parmezán:162,5ft, parmezán jellegű sajttal ez a 25g 87,5ft-ra redukálható. A fokhagymára, borsra 20Ft-ot számolok. A kesu kilója 4000ft, így a 20g ára 80ft. A készített pesto ára vegán változatban 560ft, parmezánnal 725ft, jellegűvel 647,5ft. Kétszerre ettem meg, spagettivel, hú de finom volt!:)

Jó étvágyat!

Következő pesto-próbám aszalt paradicsomos lesz, mivel kaptam ajiba egy szép kis mennyiséget, ezúton is köszönöm, jó helyre kerül;) 

További videókat itt találsz: https://www.youtube.com/c/NapiFittKonyha

A bejegyzés trackback címe:

https://napifittkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr818892212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása