Napi Fitt Konyha

Napi Fitt Konyha

Diétabarát Kókusztej - Házilag - video recept

2016. március 02. - Napi Fitt Konyha

1dl kókusztej: 33,8kcal, 0,9g fehérje; 2,85g szénhidrát; 2,43g zsír  ✔

10perc+1óra pihentetés  

Hozzávalók:

1rész kókuszreszelék

3rész forró víz

Elkészítés:

  • Nem macerás dolog, viszont itt kezdődik az egész: vásárláskor lesd meg, hogy a reszelék, amit veszel, kezeletlen legyen. Ne legyen szulfittal, vegyszerrel fehérített. Nem mentem érte bioboltba, és igazából rögtön erre nyúltam rá egy kisebb üzletben, úgyhogy szerintem nem lehet gond a beszerzéssel, csak oda kell figyelni.
  • Forralás-forrázás-áztatás. No, itt kezd izgi lenni a dolog. A máktej kapcsán megkaptam, hogy a forrázás vitamingyilkos. Persze egyetértettem, aztán most ezt a tejet újra forrázva áztattam:), mert. 
    • Hideg vizes áztatásnál a pihi idő lehet egy éjszaka is, a kapott tej mégis soványka. Az általam annyira várt kókuszzsír, ami hő hatására gyönyörűen kicsapódik a lé tetején, hogy aztán arcunkra kenjük, sütibe süssük vagy csak nézegessük milyen szép is igen gyenguska mennyiségű. 
    • Ha főzöm a reszeléket a vízzel pár percig, csudaegyklassz réteget kapok hűlés után. A kókusztej íze testes, intenzív, viszont tápanyagban valóban szegényedtünk. Ha úgyis főzöl a tejjel, pl.csirkét bolondítasz vele, ez lesz a nyerő technika.
    • Én Nyárba repítő ananászos smoothiet készítettem a segítségével, így nálam a leforrázásos, egy-két órát áztatós, közepesen intenzív aromájú, de kókuszzsírt azért jócskán adó változat lett a befutó.
  • A kihűlt tejtetőről lekanalaztam a kókuszzsírt. Ha ezzel együtt turmixolsz, készülj az ismétlődő kicsapódásra a tejed tetején.
  • Kb.3percet turmixoltam, textilen keresztül szűrtem.
  • A kész tej egy hétig eltartható, és a visszamaradt darálék tökéletes alapja egy jó kis sütinek. Csináltam is belőle egyet, ha minden jól megy, a hétvégén vágom a videót.

Milyen az íze: 

Elsőre meglepő, savanykás. Aztán nagyon kókuszos. Nekem natúrban nem lett a kedvencem, olyan finomságot néztem vele, hogy holland kakaópor, édesítő, felfőzés és őrület Bounty ízélmény. Nem felejtem el kipróbálni, és beszámolni róla, milyen. Ami tuti, hogy ananásszal, banánnal és némi rumocskával megspékelve ízorgia!

Miért is jó ez nekünk?

Laktózmentes növényi tej, ami briliáns immunrendszer erősítő és azonnali teltségérzetet ad. Segíti a pajzsmirigy rendes működését, anyagcsere gyorsító hatású, speciális zsírsavainak köszönhetően hatásosan vethető be fogyókúra idején, elhízás ellen és koleszterin visszaszorításra. Kitűnő szelén, mangán, cink, kálium, kalcium, vas és magnézium forrás. Nagyon hasznos, éljünk vele! 

✔ Ez nem lesz nehéz; 200g kókuszreszelék egész pontosan 269Ft-ba került, ez jócskán egy bögrényit tett ki, amihez 3bögre vizet adtam. A kb.3/4liter kókusztej decije 36 (plusz mínusz pár) forint ;)  A fennmaradt kókuszreszelék és a keletkezett kókuszzsír további élete pedig ugye egy újabb történet. 

 

Még több receptért iratkozz fel a Youtube csatornámra! 

https://www.youtube.com/channel/UCSt8fcCwjY3w-Du9L-IIcSA

A bejegyzés trackback címe:

https://napifittkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr918439516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása